Az ajánlatkérő kosara üres.
X
reklámajándék keresés

Kidobott pénz, vagy a túlélés nélkülözhetetlen eszköze? Marketingkommunikáció válság idején


Kidobott pénz, vagy a túlélés nélkülözhetetlen eszköze? Marketingkommunikáció válság idején

Alig néhány hete jelent meg Európában a koronavírus és ma még csak bizonytalan becslések vannak arra vonatkozóan, hogy meddig lesz a hétköznapjaink része. Gazdasági elemzők egyetértenek abban, hogy a világjárvány hatása még sokáig velünk marad és rég látott válságba fogja taszítani több ország gazdaságát és összességében a nemzetközi kereskedelmet, különösen sújtva egyes iparágakat.

Ugyanakkor a felelős cégvezetők már most több lehetséges forgatókönyvet párhuzamosan futtatva tervezik a továbblépést a vírus lecsengése utáni időszakra. Egyes cégek esetében a forgatókönyvek most a túlélésről szólnak, máshol a veszélyhelyzet utáni újraindulásról és a korábbi szint fenntartásáról, megint máshol a piaci előnyszerzésről, lehetséges kiugrási irányokról.

A túlélésért küzdő cégek esetében a költségek radikális csökkentésének kényszere van a meghozott döntések hátterében, a rövidtávú legfontosabb cél a veszteségek minimalizálása, erőforrások racionalizálása. Gyors hatásuk miatt az ilyenkor leggyakrabban meghozott döntések az elbocsátások és a kapcsolódó létszám optimalizálások, egyéb fix költségek csökkentésére vonatkozó törekvések és a marketing és reklámköltések jelentős csökkentése vagy teljes visszafogása.

Nem vitatva a költségek minimalizálásának rövid távú szükségességét, a cégeknek egy percre sem szabad megfeledkezniük arról, hogy a forgalmi adatok és a bevételek növekedési pályára állításához elengedhetetlen a cég láthatósága, jelenléte és eredményes kommunikációja a piacok felé. Általános tapasztalat, hogy azok a cégek, akik a recesszió időszakában is költenek marketing kommunikációra, növelni tudják piacrészesedésüket egy olyan versenytárssal szemben, amelyik – reklámkommunikációs célra allokált forrás hiányában – a célcsoportja számára teljességgel láthatatlan.

A #maradjotthon időszakában az online hirdetések hatékonysága megkérdőjelezhetetlen, ugyanakkor köztudott, hogy a megrendelői döntések meghozatalában a reklámajándékok a leghatékonyabb marketingeszközök közé tartoznak.

Függetlenül attól, hogy B2B vagy B2C területről van szó, érdemes már most végiggondolni, hogy milyen üzenettel adunk életjelt cégünkről a vírus lecsengése után és mi az a reklámajándék, ami leginkább képviselni tudja az üzenetet.

A legtöbb cég idén várhatóan visszafogott marketing költéssel tervez, de jó hír, hogy a reklámajándékok alkalmazásával – kis kreativitással - filléres megoldásokkal is sikereket lehet elérni. A klasszikus és méltán népszerű reklámtoll, feliratozott bögre, egyedi nyomatú póló, nyakpánt, ivókulacs , termékek mind nagyszerű választás ár/érték arányt tekintve, ugyanakkor a közvetíteni kívánt üzenet függvényében hasonlóan jó választás lehet valamelyik termék a széles környezetbarát reklámajándék kínálatunkból, esetleg technológiai jellegű termékeink közül a mindig praktikus power bank-ek, bluetooth hangszóró.

A #maradjotthon ideje alatt a Pozsonyi úti irodánk átmenetileg zárva tart, de munkatársaink otthonról dolgoznak és állnak rendelkezésre a jól ismert elérhetőségeken és örömmel segítenek a következő céges eseményhez vagy kommunikációs kampányhoz kapcsolódó reklámajándék kiválasztásában.

Ne feledje, recesszióban kommunikálni kötelező!